“Boeuf à la bourguignonne” en fyn aartappel met “horseradish cream.”

Boeuf à la bourguignonne” en fyn aartappel gemaak met “horseradish cream”

Boeuf à la bourguignonne” of “Beef Burgundy” is ‘n Franse resep wat basies neerkom op die stadige stowe van beesvleis in rooiwyn.  Soos “Coq au Vin” net sonder die “Coq”, maar net met “Boeuf”…(ek verneem onlangs van iemand wat dit baie suksesvol met skaapskenkel ook gemaak het, wat dit teoreties seker “Agneau a la bourguignonne” maak …ek hou egter by die “Boeuf”).

Die basis van die resep het ek iewers in ‘n tydskrif raakgeloop, maar moes hom intussen so bietjie aangepas het omdat ek nie ‘n oondvaste kastrol besit wat beide op die “hob” en oond van ‘n stoof gebruik kan word nie.  Ek spaar nog vir my “le Creuset” wat laas toe ek gekyk het net so duskant R1500 gekos het. ‘n Pot vol geld dus. Daarom gebruik ek my trusty Romertopf. Dit beteken uiteraard dat ek die braaiwerk eenkant in ‘n pan doen en dan alles op die ou end in die Romertopf gooi en die dan in die oond sit vir 3 tot 4 ure op 130 grade C. Die oorspronklike resep vereis egter dat jy alles in die oondvaste brediepot doen en dan nadat jy alles gebraai, verbruin en ingedamp het die hele pot oond toe vat. Persoonlik kan ek nie sien dat die metode hoegenaamd aan die smaak ‘n verskil kan maak nie maar nou ja ek probeer geensins voorgee ek is ‘n kos fundi nie.

Jy het die volgende nodig:

(Hierdie resep is genoeg vir tussen 4 & 6 mense..afhangend van hoe honger jou gaste is…by ons maak hy net-net 4 mense…)

Olie om die vleis en uie te verbruin

1.5 kg ontbeende “beef shin” wat in 3 cm stukke gesny is. Dikrib werk ook.

Sout en vars gemaalde swartpeper

2 Medium uie gekap

3 knoffelhuisie gekneus

± 60 ml koekmeel

Een bottel goeie rooiwyn. Moet asseblief nie “plonk” gebruik nie

300 ml beef stock

20 ml tamatiepuree (NIE “paste” nie…)

4 of 5 lourierblare (Vars is altyd beter)

Hand vol tiemie of so 20 ml as jy droog gebruik

250 g streaky bacon in blokkies gesny

250 g klein “pickle” uitjies geskil maar heel gelaat

250 g button mushrooms (ek gooi altyd ektra uitjies en mushrooms by)

Vir die fyn aartappels het jy die volgende nodig.

Aartappel gekook soos gewoon vir fyn aartappels, so min of meer 5 of 6 groot aartappels

Sout na smaak

80 ml room

80 ml Crème fraiche

20 ml peperwortel sous

60 ml botter

melk soos benodig.


Jy maak so..:

Braai die vleis in baie warm olie tot mooi bruin aan beide kante. Doen dit in sarsies, want jy wil nie hê jou pan moet afkoel en die vleis laat water trek nie. As dit gebeur, begin maar weer voor. Wanneer die vleis gaar is skep dit uit en hou eenkant. Ek gooi dit van hier af in my Romertopf. Braai nou die uie in dieselfde pan op ‘n laer hitte tot goudkleurig, so 4 of 5 minute gooi die gekneusde knoffel by en braai ‘n verdere 2 tot 3 minute. Jy sal die knoffel ruik as hy reg is. Hier gooi ek gewoonlik reeds die lourierblare en tiemie by, want die hitte laat die geure soveel beter vrystel. Wanneer die uie en knoffel reg is gooi jy die meel by. Roer aanhoudend tot al die olie geabsorbeer is (soos mens witsous maak). Gooi nou die beef stock bietjie-bietjie by terwyl jy roer om ‘n pasta te vorm.  Moenie dat jou pan afkoel nie. As die beefstock op is kom die rooiwyn by – ook bietjie-bietjie tot die hele bottel bygevoeg is. Gooi die tamatiepuree by en bring tot kookpunt. (As jy ‘n oondvaste brediepot gebruik is dit nou die tyd om die vleis terug by die mengsel te gooi, ‘n bietjie te laat prut en dan in ‘n oond te sit teen 130 grade vir omtrent 3 tot 4 uur.) Laat kook so vir ‘n minuut of twee. Dis nogal belangrik, want in die geval soek ons nie juis die alkohol in die wyn nie. So laat hom ‘n bietjie indamp. Gooi nou die sous by die vleis in die Romertopf, sit die deksel op en sit in die oond vir 3 tot 4 ure teen ‘n baie lae hitte. Braai nou die bacon, uie en mushrooms tot lekker bruin en hou eenkant. Met so 30 minute se kooktyd oor gooi jy die bacon, uie en mushrooms by en laat dit so ‘n verdere 30 tot 40 minute in die oond. (As die sous vir jou ‘n bietjie te loperig lyk net voor jy die uie en bacon ingooi, hier is ‘n truuk wat Jamie Oliver my geleer het. Neem ‘n eetlepel meel en meng dit met botter om ‘n egalige klont te vorm. Roer nou die botter / meel klontjie deur jou bredie. Dit sal jou sous verdik sonder om meel klonte te maak.) Terug by die bredie. Die uitjies moet sag wees, maar nog heel. Sover dit sout en peper aangaan, proe maar na smaak. Wees egter bedag daarop dat die beef stock en bacon reeds sout is. Party mense hou daarvan dat die vleis heel bly, ander gee nie om as dit fyn kook nie. Maak nie vir my saak nie, solank die sous net lekker dik en geurig is.

Vir die aartappels.

Druk jou aartappels fyn soos gewoonlik, geur nou met die crème fraiche, peperwortelroom en room. Moenie alles gelyk bygooi nie, maar seker jy maak nie ‘n pappery aartappel nie. Gooi bietjie melk by as die aartappel te styf is.

Bedien die bredie bo-op die aartappels….hemels!

About In vino veritas

Some uncomfortable and sometimes misguided truths..
This entry was posted in Resepte en kos goed. and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to “Boeuf à la bourguignonne” en fyn aartappel met “horseradish cream.”

  1. murphmuurprop sê:

    Bra, dit klink heerlik!

    Vertrou als gaan goed daar in jou kontrei.

    Cheers,
    Murph

  2. MaanKind sê:

    Ek kook saam vanaand! Dankie man, ek weet jou goed smaak altyd vorentoe! En dis ‘n excellent tip van die meelbolletjie en botter.

Lewer kommentaar

